رفتن به مطلب

به انجمن رسمی آتیناد خوش آمدید

دانلود آتیناد !

چگونه یک هارد ساپورت خوب باشیم؟(اموزش به صورت مبتدی)


...Kael...

پست های پیشنهاد شده

                                                                                                                                                به نام خدا       
دوستان برای این که یک هارد ساپورت(کسی که ومسئول سیو تیم در تیم فایت یا همان درگیری ها تیمی هست) خوب باشیم باید اول خودمان چند دست کری پلی داده باشیم و درواقع به دوتا مسلط باشیم این یک حقیقت است که هارد ساپورت یک رول(نقش) مهم در بازی هست و اکثرا پلیر های ماهر و کار بلد با هارد ساپورت پلی میدهند و اکثر لیدرهای جهان در تیم های دوتا هارد ساپورت هستند چون مهمترین رول بازی که سرنوشت تیم دستشه هارد ساپورته ! پس ابتدا خودمان باید یک کری پلیر خوب و مسلط به بازی و هیرو باشیم تا بتوانیم به عنوان یک ساپورت به این درک برسیم که یک کری به چه چیزی نیاز دارد؟ خوب سوال خوبی بود به نظر شما یک کری به چه چیزی نیاز دارد؟ 
نکته درباره کری ها(اتکر ها)
:در واقع یک کری(اتکر) به فارم(یعنی یونیت زدن و پول در اوردن) و اسپیس(فضای ازاد و امن برای فارم ) نیاز دارد و همچنین نیاز دارد که کیل ها را بگیرد و درواقع شما باید توجه داشته باشید چه به عنوان ساپورت چه به عنوان رول های دیگر سعی کنید در فایت ها (یعنی در درگیری ها) کیل ها را نگیرید و بگذارید کری بگیرد چون او در نهایت بازی را جمع می کند.
(1) پس اولین نکته این است که وقتی به عنوان ساپورت در لاین بازی می کنید این است که فارم نکنید(یونیت نزنید) و کیل نگیرید چون به عنوان ساپورت شما نیاز به انچنان ایتمی ندارید و سعی کنید لاین رو pull(یعنی با استفاده از یونیت های جنگل در زمانبندی مناسب با اتک به اونها با عث بشید بیان دنبالتون و اونها را به لاین ببرید تا یونیت های شما با اونا درگیر بشن  و برن سمت جنگل که در نتیجه این کار لاین پوش(یعنی فشار وارد میشه و میان جل) می خوره و یونیت های دشمن به زیر تاور میان و در نتیجه کری یا تانک راحت فارم(یعنی یونیت زدن) می کنه و دشمن نمی تونه دی نای(یعنی یونیت خودی را کشتن تا دشمن پول نگیره) کنه و دوستان شما همینطور باید برای کری خود یونیت های ایشنت ( همان یونیت هایی که از همه قوی تر هستند و تو مپ با دایره نارنجی تو جنگل نشون داده میشن) برای کری خودتون استک(درواقع ما میدونیم که هر دقیقه اگه یونیت جنگل یا همان کمپ ها رو بزنیم اونها هر دقیقه دوباره اسپاون میشن و اگر نزنیم هیچ اتفاقی نمی افتد اما اگر با زمانبندی مناسب و در حدود 7 یا 8 ثانیه مانده به دقیقه بعدی به اونها اتک بدید و از کمپ بکشیدشون بیرون بطوری که کمی فاصله داشته باشن و داخل محوطش نباشن میبینید که یک دسته دیگر هم اسپاون میشه با این کار در دقایق اول بازی باعث میشید کری سریع فارم کنه و گلد جلو بیوفته) کنید که خیلی به تیم کمک می کنه.

(2 ) دومین نکته اینه که به عنوان ساپورت شما باید وارد سنتری و اوبسرور را بخرید خبر خوب اینکه اوبسرور رایگانه ولی خوب هر دقیقه 1 اسپون میشه برای خرید ولی سنتری بی نهایت میشه خرید ولی خبر بد اینمه قیمتش 100 تا گلد(سکه) در کل وظیفه شماست چون هرکدام از رول ها(نقش ها یا همان هیرو ها مثل تانک و اتکر و مید و رومر) وارد بخرند از ایتم عقب می مانند و در نهایت باعث باخت می شوید پس چون شما نیاز به ایتم های انچنانی ندارید و بدون ایتم هم تاثیر خود را می گذارید بهتره که وارد همیشه تو جیبتون باشه تا در صورت پوش لین(یعنی به صورت تیمی یا تکی یک لاین رو بری جلو و تاور ها رو بندازی) بتونی بکاری تا وقتی انمی(دشمن) اومد بتونی ببینیش از قبل و بتونی راحت بکشیش دوستان مهم ترین نکته تو وارد کاشتن اینکه نمیرید خوب اگه بمیرید واردتون چه فایده ای دارد پس قبلش با تیمتون هماهنگ باشید و با کری یا تانک برید تا وارد بکارید.

(3) سومین نکته اینه که همیشه حواستون به مید باشه و هر وقت دیدید که مید فایت(درگیری) شده سریع تلپورت کنید اونجا و میدرتونو سیو (نجات) بدید یا حتی بعضی وقت ها هم خونش کم بود می تونید براش سلو یا در صورت نیاز مانا ببرید و حتی گاهی جوین بدید که کیل بگیرید که هرچند وظیفه رومر(کسی که به لاین های مختلف جوین می دهد تا با هم تیمی هایش کیل بگیرد) که این کار رو بکنه ولی خوب شما هم می تونید و همینطور شما باید حواستون به لاین بالا یا همون لاین دیگتون به جز مید و لاین خودتون باشه تا اگه اونا هم مشکل داشتن  برید کمکشون.

(4) دوستان یکی از وظایف هارد ساپورت خرید اسموک ( یک ایتم که وقتی استفاده می کنید قیب می شید بطوری که وارد و یونیت نمی بینه ولی وقتی نزدیک دشمن بشید ظاهر میشید) و به قول گفتنی اسموک فایت هست خب حالا شاید براتون سوال پیش بیاد چه نیازی به اسموک هست خب همه باهم میریم جنگل اونا و کری یا هرکس دیگه که فارم می کنه رو می کشیم! و میکشیمشون خب نکته اینه که شما که نمی دونید شاید که اونا وارد کاشته باشن تو راه و قبل از این که شما برسید اونجا همشون باین اونجا قایم شن و یهو وقتی میاید همتونو بکشن و کلی پول در بیارن و فول ایتم بشن خب برای جلو گیری از دیده شدن توسط وارد و یونیت دشمن تنها 1 ایتم هستم به نام اسموک که درواقع مثل لول 3 مورتورد(یک هیرو اتکر بسیار قوی) هست یعنی وقتی به دشمن نزدیک بشید از حالت غیبتون بیرون میاید و اسموک هم همینه و به راحتی با این کار غافل گیرشون می کنید و می کشیدشون.


(5) به جرئت میتوان گرفت جای گیری یکی از مهمترین مهارت ها در دوتا است. این قضیه برای همه رول ها حائز اهمیت است اما به عنوان یک ساپورت اشتباهات جای گیری هزینه سنگین تری برای شما خواهد داشت و به همین علت تمام ساپورت ها باید به این تمرکز لازمه را قائل شوند. این مهارت پر از جزئیات بدان معناست تا در در فایت ها و تقابل ها شما فضای مناسبی را پیدا کنید که در آن بیشترین تاثیر را در عین حالیکه تا زمان مفید بودن زنده بمانید، داشته باشید. در حالیکه به صورت کلی یک سری کری ها و کور های تانک تر باید به سبک تهاجمی (Aggressive) و خط مقدم گونه تر در فایت ها شرکت کنند، اکثریت زیادی از ساپورت ها باید در خط پشتی اسپل های خود را با فاصله از دشمن استفاده کنند و بعد در زمانیکه اسپل ها در کولدان (Cooldown) هستند، عقب نشینی کرده و برای سری دوم استفاده از انها اماده شوند. یکی از اشتباهات رایج میان ساپورت پلیرها، اتک دادن به دشمنان بعد از تموم شدن کار استفاده از اسپل ها در فایت های بعد از مدت زمانی لینینگ (Laning Stage) است. با وجود دَمِج (Damage) بسیار ناچیز بعضی از ساپورترها، این رویه در 10 دقیقه اولیه بسیار منطقی بنظر میرسد (Trading). هرچند این قضیه نیز شامل استثناهایی میشود مانند زمانی که تمام دمج تیم لازم است تا یک هیروی دشمن با پتانسیل فرار بسیار بالا را در مدت زمان کم با Disable ( از کار افتادگی ) از فایت حذف شود. پیش گرفتن رویه راست کلیک کردن هیروی تانک دشمن توسط ساپورت تفاوت زیادی را ایجاد نمیکند، درحالیکه با این کار شما از موقعیت خود بیرون کشیده میشوید و دشمن قادر خواهد بود شما را به راحتی بکشد. در بیشتر مواقع رفتن به مکانی امن و منتظر ماندن برای اماده شدن مجدد اسپل ها و بازگشت مجدد به فایت با دمج و افکت بیشتر، ارجحیت دارد البته تشخیص همه ی این موارد نیاز به تجربه و شناخت بهتر بازی دارد.

(6) دوستان یک کار مهم که هارد ساپورت باید انجام بده اینه که فقط و فقط در صورتی که هیچ امیدی نبود و هیچ کاری نمی شد کرد خودشو فدا کند یعنی وقتی کری یا تانک خونشون خیلی کمه و دشمن دنبالشونه و چند ثانیه دیگه اونو میگیره و میکشه باید خودتونو جلو بندازید و با اسپل و لول اون ها را منحرف کنید که به سمت شما بیان و کری رو گم کنن که در این صورت وقتی که کری فرار کرد به احتمال قوی شما میمیرید و یجوری شهید می شید (:classic_biggrin:) ولی خوب با این کار کری نمی میره و پولش نمیره و خوب شاید یه فرجی شد و بازی بخاطر همین مسائل کوچیک بردید.

                                                                                                                                  نحوه ایتم گیری
دوستان ساپورت ها به ایتم هایی نیاز دارند که بتوانند در تیم فایت ها اگر کسی خونش کم بود با لول هایشان و ایتم ها اون رو سیو بدن خوب حالا با چجور ایتم هایی میشه این کار رو کرد؟
نکته:در کل نوع ایتم بستن هر فردی به خودش و همچنین بازی ربط داره و در هر بازی می تونه تغییر کنه و هرکسی به مدل خودش بازی می کنه و همینطور به هیرو ربط داره.
*با ایتم هایی مثل بوت مانا یا بوت مانا کامل می تونید تو تیم فایت ها خون و مانا همه رو پر نگه دارید و فایت رو راحت بزنید.
*با ایتم فورس می تونید فرد موردنظر را وقتی تو فایت و خونش کمه و داره فرار می کنه سریع از دشمن دور کنید یا حتی بعضی وقتا به دشمنی که داره فرار می کنه برسونید.
*با ایتم گلیمر که یه غیب چند ثانیه ای هست و رو همه می شه انداخت که یار ها رو غیب می کنه و مجیک کمتر می خورن و رو دشمن مجکیم بیشتر می خورن می تونید استفاده کنید و سریع باز میشه و موثر هست.
* با ایتم پیپ که اکثرا تانک ها میارن می تونید مجیک کمتر اثر بدید و خونتونو پر کنید.
*با ایتم دگر می تونید فرار کنید یا دشمن رو استون کنی یا ...
*با ایتم اقانیم در صورتی که هیروتون می خورد می تونید لوله مربوطه رو قوی کنید.
و........(که نسبت به بازی و هیرو فرق می کند)
                                                                                                                              هیروهای اسان برای هارد ساپورت 
هارد ساپورت های اکثرا از نوع انتلجنس ها(مجیکر ها) و یا حتی بعضی مواقع از استرنج ها(تانک ها) هستند.
هیروهای خیلی موثر همچنین ساده (ولی خوب ساده هم به تمرین احتیاج داره) می تونیم به:dazzel,omni,abadon,oracle اشاره کرد

                                                                                                                           در یک کلام معرفی رول هارد ساپورت
تمام اطلاعات بالا در یک کلمه خلاصه میشوند: به عنوان یک ساپورت نباید فدا شوید، مگر زمانی که باید این کار انجام شود. رول هارد ساپورت به اندازه رول کری در کل طول بازی اهمیت دارد. شاید در حالت کلی دمج تیم توسط انها اعمال نشود اما یکی از دلایل وارد شدن دمج ها به دشمن و زمینه سازی این امر هستند. مهارت های زیادی در دوتا هستند که تنها با تمرین کردن بدست می ایند اما بعضی از دیدگاه های کلی بیرون از بازی یاد گرفته می شوند. این تمرینات برای تبدیل شدن شما به یک پلیر با مهارت لازمه بسیار مهم هستند پس بهتر است به عنوان مشق و تمرین در نظر گرفته شوند. و اما مهمتر از ان خودتان و هم تیمی هایتان را دوست داشته باشید و در امان بمانید.

دوستان ببخشید سرتونو درد اوردم امیدوارم مفید واقع شده باشم خیلی ممنون که مطالعه کردید و وقت گران بهاتونو صرف مقاله من کردید.
 

  • Like 5
  • Thanks 1
  • Confused 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منتظر نظرات شما عزیزان هستم امیدوارم مفید باشه ولی خوب می دونم طولانی چون مجبور بودم ساده بگم و کامل بگم هرچیزی که احساس کردم گنگ تو پرانتز کامل گفتم و در کل نکته ای نیست که نگفته باشم برای یک هارد ساپورت کامله کامله امیدوارم کامل بخونید و مفید باشه ♥️

  • Like 3
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

داداش راستشو بگم ناراحت نشیا من تازه واردم با اینکه اینهمه توضیح دادی بازم نفهمیدم مشکل از تو نیستا تو دیگه همه رو گفتی ولی خب من گاوم :classic_rolleyes:

ویرایش شده در توسط Virus32
  • Like 1
  • Thanks 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 48 دقیقه قبل، Dexterf78 گفته است :

من که نیازی ندارم ولی کلا گفتم

و نکته دیگه اینکه اصن به این جور برنامه ها و سایتا نیازی نیست

داخل خود بازی که آیتم ها توضیح دارن و خب وقتی از کارکرد آیتم با خبر باشیم قطعا میدونیم برای چه هیرویی و برای چ شرایطی خوبه

نحوه بازی با هیرو هم ک تجربی هست و بازی کردن زیاد یاد میگیریم و قلقش در میاد

فقط ایتم زدن نیس اگه ایتم زدن باشه که دوتا ۲ با دوتا ۱ فرق داره 

اونجا در مورد تمام مشخصات هیرو راهنمایی میکنن مثل

کانترهای هیرو، هیروهایی که کانترشون هستید درصد وین هیرو در لین های مختلف و ...

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • جدید...